Izabela Muszyńska
Notka Biograficzna
Współzałożycielka i opiekunka pracowni LOPSI-N, neurologopeda, certyfikowany terapeuta psychomotoryki wg modelu Procus i Block, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, certyfikowany diagnosta i terapeuta integracji sensorycznej, z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i ich rodzicami.
W swojej pracy łączę stale zdobywaną wiedzę z doświadczeniem, pomagając w rozwijaniu mowy i komunikacji, korygując wady wymowy.
Doświadczenie zawodowe zdobyłam pracując z dziećmi w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz w innych placówkach oświatowych. Prowadzę diagnozę umiejętności językowych, artykulacyjnych i komunikacyjnych oraz procesów integracji sensorycznej (SI). Adekwatnie do potrzeb dziecka prowadzę terapię indywidualną lub grupową.
Szczególną uwagę przywiązuję do form ruchowych oraz naukowej zabawy, wpływających na kształtowanie się mowy i języka małego dziecka. Posiadam umiejętności diagnozowania i terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami językowymi (SLI).
Uzyskane certyfikaty i kompetencje
- Neurologopedia
- Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka
- Certyfikat terapeuty terapii psychomotorycznej wg Procus i Block
- Certyfikat diagnosty i terapeuty integracji sensorycznej
- Bilateralna Integracja – program szkolny
- Metoda Dyna-Lingua M.S. (kurs metody psychostymulacyjnej kształtowania i rozwoju mowy i języka
- Program Rozwoju Komunikacji (PRKM) MAKATON (I i II stopień)
- Certyfikat uprawniający do wykorzystania testu KOLD (diagnoza dzieci od 1 miesiąca życia do 9 roku życia)
- Stosowanie Testu Rozwoju Językowego (Instytut Badań Edukacyjnych)
- Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu (NSPPP SYNAPSIS)
- Niepełnosprawność społeczna czyli zespół Aspergera i zaburzenia pokrewne (Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Ukrytymi Niepełnosprawnościami „Nie-Grzeczne Dzieci”)
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)
- Zaburzenia słuchu u dzieci i młodzieży. Diagnostyka i planowanie terapii. Etap I i II (Fundacja Bonum Commune)
- Diagnoza i pomoc uczniowi z trudnościami w nauce (zaburzenia przetwarzania słuchowego APD)
- Diagnoza funkcjonalna i rozwojowa dziecka
Bożena Tomanek
Notka Biograficzna
Neurologopeda, certyfikowany terapeuta psychomotoryki wg modelu Procus i Block, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, diagnosta i terapeuta z doświadczeniem w pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami mowy i wymowy. Provider diagnozy i terapii Neuroflow ATS.
Prowadzę diagnozę i terapię dzieci z różnymi postaciami opóźnień w rozwoju mowy i komunikacji. W swojej pracy wykorzystuję różne metody stymulujące rozwój sprawności językowej dziecka: psychostymulacyjną metodę kształtowania mowy i myślenia Dyna-Lingua, psychomotorykę, integrację bilateralną, MAKATON. Posiadam doświadczenie w diagnozowaniu dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji, wykorzystując standaryzowane testy do badania rozwoju językowego dzieci od 4 roku życia. Interesuję się ponadto zagadnieniami zaburzeń przetwarzania słuchowego i ich wpływem na funkcjonalnie językowe dzieci i młodzieży. Posiadam także doświadczenie w pracy warsztatowej i szkoleniowej dla logopedów i nauczycieli szkół oraz przedszkoli, zdobyte w ramach współpracy z MODN w Opolu.
Uzyskane certyfikaty i kompetencje
- Neurologopedia
- Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka
- Metoda Dyna-Lingua M.S. (kurs metody psychostymulacyjnej kształtowania i rozwoju mowy i języka
- Integracja Bilateralna – program szkolny
- Terapia Psychomotoryczna wg Procus i Block
- MAKATON (I i II stopień)
- Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych ( I i II stopień)
- Ćwiczenia funkcji słuchowych – rozwojowe programowanie terapii
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)
- Zaburzenia słuchu u dzieci i młodzieży – diagnostyka i planowanie terapii
- Uprawnienia do wykorzystania testu KOLD (diagnoza dzieci od 1 miesiąca zycia do 9. Roku życia)- certyfikat
- Certyfikat Providera metody Neuroflow ATS
Maria Skrzypulec
Notka Biograficzna
Doświadczony pedagog, terapeuta, diagnosta z doświadczeniem pracy w przedszkolu, szkole podstawowej i poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Prowadzę zajęcia z zakresu stymulacji rozwoju poznawczego dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, zajęcia wspomagania dziecka w osiąganiu gotowości szkolnej, diagnozę indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych dzieci, terapię dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania, terapię ręki, grupową terapię psychomotoryczną. W swojej pracy terapeutycznej bazuję m.in. na założeniach Metody Krakowskiej. Ukończyłam następujące szkolenia Metody Krakowskiej:
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania
- Terapia neurobiologiczna – Pamięć
- Autyzm- diagnoza, nowe metody terapii
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji
- Rozwojowy model terapii (stymulacja funkcji motorycznych, wzrokowych, słuchowych)
- Diagnoza zagrożenia dysleksją
- Metody badania zagrożenia dysleksją
Uzyskane certyfikaty i kompetencje
- Studium kwalifikacyjne terapii pedagogicznej
- Studium socjoterapii
- Certyfikat terapeuty terapii psychomotorycznej wg Procus i Block
- Terapia ręki i umiejętności grafomotorycznych I stopień
- Diagnoza i terapia dziecka z niepełnowartościowym układem nerwowym
- Metoda wspierania rozwoju wg dra P.E. Dennisona (I i II stopień)
- Bilateralna Integracja – program szkolny
- Zaburzenia słuchu u dzieci i młodzieży – Diagnostyka i Planowanie Terapii